رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: ۲۰۶ زندانی نیازمند مرتکب جرایم غیرعمد از ابتدای سال تا ۱۱ مرداد ماه امسال، با کمک‌های مردمی و گذشت شاکیان از زندان های استان آزاد شدند.

۲۰۶ زندانی با کمک های مردمی از زندان‌های خراسان رضوی آزاد شدند

به گزارش قدس خراسان، جواد غفاریان طوسی افزود: از مجموع زندانیان یاد شده ۹ نفر زن بودند و مجموع بدهی مالی زندانیان یاد شده سه هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: علت محکومیت ۲ نفر از این زندانیان ناتوانی در پرداخت دیه، ۱۳۴ نفر عدم پرداخت بدهی مالی، ۴۳ نفر پرداخت نکردن مهریه و ۲۷ نفر ناشی از ناتوانی در پرداخت نفقه بوده است.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی نیز گفت: ۹۶۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی یاد شده توسط شاکیان بخشیده شده است و خانواده زندانیان نیز ۷۰ میلیارد ریال از بدهی ها را تامین کرده اند.

غفاریان افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از بدهی با حکم اعسار زندانیان حل و فصل شده است و بانک های عامل نیز ۹۷ میلیارد ریال برای پرداخت بدهی به زندانیان تسهیلات داده اند.

وی میزان کمک های مردمی برای آزادی این زندانیان را ۲۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پارسال و طی همین مدت ۱۲۰ زندانی نیازمند با کمک ۱۱۰ میلیارد ریالی مردم از طریق ستاد دیه در استان آزاد شده اند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: مجموع بدهی ۱۲۰ زندانی آزاد شده طی چهار ماه نخست سال گذشته ۴۶۰ میلیارد ریال بوده است که مقایسه این عدد و آمار نشان دهنده رشد قابل توجه آزادی زندانیان نیازمند در استان است.

غفاریان افزود: شهروندان نیک اندیشی که تمایل به مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارند می توانند کمک های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹ بانک ملی به نام "ستاد دیه خراسان رضوی" واریز و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۳ داخلی ۵ و یا تلفن ۰۹۱۵۵۶۷۱۰۵۰ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.